Parochiefederatie Echt

Communie en Vormsel

In het kader van de communie- en vormselvoorbereiding verzorgen wij voorbereidingslessen en geven hierbij uitleg over:

• God
  • Jezus Christus
  • Heilige Geest
  • de Kerk.

Communievieringen 2024
Ook komend schooljaar willen wij leerlingen weer voorbereiden op het ontvangen van het sacrament van de (eerste) heilige Communie. De communievieringen staan gepland op:

Pey:                       Hemelvaartsdag 9 mei 2024
Maria Hoop:         Zondag na Hemelvaart 12 mei 2024
Echt:                      Zondag van Pinksteren 19 mei 2024.

Vormselviering 2024
Ook komend schooljaar willen wij leerlingen weer voorbereiden op het ontvangen van het sacrament van het vormsel. Anders dan in voorgaande jaren staat in het komend jaar slechts één vormselviering voor alle vormelingen gepland op: vrijdag, 1 maart 2024 om  19.00 uur in de Heilige Judocuskerk in Sint Joost. Vormheer zal zijn hulpbisschop mgr. dr. E.J. de Jong. De voorbereiding op het vormsel zal vanaf januari 2024 plaatsvinden in Sint Joost, Echt, Pey en Koningsbosch.